کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

چون شوم خاک رهش دامن بیفشاند ز من
ور بگویم دل بگردان، رو بگرداند ز من

پیام های کوتاه
  • ۱۲ فروردين ۹۵ , ۲۳:۵۸
    دنیا

توقف

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۱۳ ب.ظ

بزرگترین ترس من توقف است. توقف و راضی شدن به آنچه تا آن موقع کسب کرده‌ام. به نظرم در این لحظه مرگ من فرارسیده و چیزی از انسانیتم باقی نمانده است. می‌شوم موجودی دو پا که فقط نامی از بشر را با خود یدک می‌کشد. به همین خاطر چند صباحی است که چشمم را برای یافتن افرادی که اینگونه شده‌اند باز کرده‌ام. به طرز تفکر، رفتار روزانه و در یک کلام اینکه این افراد چه چیزی از زندگی می‌خواستند و بدست آوردند و اکنون متوقف شده‌اند توجه میکنم. در تلقی من از رفتارشان به این رسیده‌ام که اینان انگار در یک حلقه‌ی for 1 با شمارنده‌ی بینهایت افتاده‌اند و حواسشان نیست با هر بار تمام شدن این حلقه دوباره به همان محل اول برگشته‌اند و این از لحاظ رشد و تکامل یعنی هیچ.

دوستان عزیز، اگر چنین زندگی‌هایی را می‌شناسید معرفی کنید یا اگر راه حلی دارید که انسان با این بینش بتواند از افتادن در این توقفگاه جلوگیری کند ذکر بفرمایید.

متشکرم

 

1-   بر میگردد به برنامه نویسی این منطق یک دستوری را به تعداد شمارنده‌ای که برایش مشخص میکنی تکرار میکند، مثلاً اگر دستور نوشتن: "محسن" را در این حلقه قرار دهی به تعداد دفعات معین شده برایت نام محسن را تایپ میکند.

موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۵/۰۲/۲۶
محسن رجب پور

بینش

راه و رسم

نظرات  (۲)

فکر کنم این زمانی اتفاق بیافته که آدم هدف شخصی نداشته باشه
لطفاً در این مورد باز هم بنویسید یعنی سعی کنید بیشتر شرحش بدین
پاسخ:
ممنون.
ولی به نظرم اگر زمانی هدف فرد خیلی پست باشد چون زود به آن هدف میرسد دیگر سرد میشود و توقف. این در صورتی است که فرد هدف مشخص دارد اما خیلی کوچک است.
در زندگی ام به این نتیجه رسیده ام که قناعت در زمینه رشد و تکامل خیانت به انسانیتم است. 
منظورم این است که اگر به اهداف دم دستی خودمان را بفروشیم همان اتفاق ناخوشایند مورد نظرم رخ میدهد. یا اینکه یک مکانیزمی داشته باشیم که به محض نزدیک شدن یا رسیدن به هدف به فکر پله ی بالاتر باشیم. من در واقع دنبال بینشی هستم که همیشه یا در حال نزدیک شدن به هدف باشیم یا دنبال هدف بعدی و این دو به نظرم باید باهم باشد.

سلام آقا محسن

احسنت.
یادم به این جمله ی حضرت آقا افتاد که "محافظه کاری قتلگاه انقلاب است"
پاسخ:
سلام آقا مهدی
خیلی ممنون بابت تشکر.
اما اگر لطف کنید به سوالم پاسخ دهید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">