کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

چون شوم خاک رهش دامن بیفشاند ز من
ور بگویم دل بگردان، رو بگرداند ز من

پیام های کوتاه
  • ۱۲ فروردين ۹۵ , ۲۳:۵۸
    دنیا

معرفی کتاب (3)

سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷ ب.ظ

همه انسان‌ها لازم است به مهارت فن بیان تسلط داشته باشند، هر کس مسلط‌تر، به احتمال زیاد موفق‌تر. با توجه به اینکه به واسطه شغلم همیشه درگیر ارائه هستم و اغلب اوقات به نوعی در مواجه با ارائه برای جمعی قرار دارم لازم بود که در جهت بهبود عملکرد فردی‌ام به دنبال پیش‌نیازهای این مهارت باشم. همه واقفیم که یکی از پیش‌نیازهای مهم این بحث مهارت کار با پاورپوینت یا همان اسلایدسازی است، امروز قصد دارم کتاب به نسبت معروفی را در این زمینه معرفی کنم. این کتاب نوشته خانم نانسی دوارت است.

Title: Slide:ology

Author: Nancy Duarte

نکاتی که فعلاً بر اساس نیازم از کتاب برداشت کرده‌ام:
- این کتاب حاوی تم پلیت‌ها و اشکال زیبایی است که در طراحی انواع اسلاید به شخص دید می‌دهد، مثلاً من در بخش نمایش داده‌ها همیشه با مشکل روبرو بودم که در این کتاب ایده‌‌های جالبی برای بهینه و زیبا کردن کار ارائه شده است.
- برای آماتورها یک نقشه راه پاورپوینت‌سازی رسم می‌کند، مثلاً بیان می‌کند که این کار دارای چند گام اصلی است و زمان حدودی انجام کار را که شخص باید برای ساخت پاورپوینت وقت بگذارد تخمین می‌زند.
- قواعد هر گام را به صورت مختصر بیان و در ادامه به تشریح هر قاعده می‌پردازد.
- مشکلات رایج و گرافیکی که اشخاص ندانسته مرتکب می‌شوند را با آوردن مثال گوش زد می‌کند.
- متن کتاب خیلی روان است و از خاصیت کاربردی آن بسیار لذت بردم.
در زیر مثالی را قبل و بعد از عمل آورده‌ام :)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">