کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

چون شوم خاک رهش دامن بیفشاند ز من
ور بگویم دل بگردان، رو بگرداند ز من

پیام های کوتاه
  • ۱۲ فروردين ۹۵ , ۲۳:۵۸
    دنیا

تغذیه مناسب

پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۹ ق.ظ

این نوشته نه غذاهای سالم را معرفی می‌کند و نه تأکیدی است بر دوری و کاهش استفاده از فست فود و روغن‌های مضر صنعتی، بلکه به تغذیه مهم‌تری اشاره خواهد نمود.

در دنیای امروز با افزایش ارتباطات و تسهیل و تسریع برقراری آن، انسان به یک‌باره با حجم بسیار زیادی از داده روبروست، کتاب‌ها و منابع دست‌اول، مجلات، خبرهای گوناگون، سایت‌های مختلف ارائه محتوا، فایل‌های صوتی و تصویری زیاد و هر اطلاعاتی که نسل قبل داشتن یکجای آن را آرزویی می‌پنداشتند، اکنون به‌راحتی در دسترس اغلب افراد قرار گرفته است. قبل‌ترها گمان می‌کردم وقتی به این توانایی برسیم مشکلات کاهش خواهند یافت، اما غافل از اینکه مقدار مشکلات در دنیا ثابت می‌ماند و این یعنی مشکل از بین نخواهند رفت و به وجود هم نمی‌آیند بلکه تنها از شکلی به شکل دیگر تغییر می‌کنند. (قانون پایستگی مشکلات!)  :)

همه این صحبت‌ها به خاطر بیان کردن این نکته بود: خطر سهولت دسترسی، به هر نوع علم و اطلاعاتی، به‌مراتب از خطر فقدان و نبود آن ممکن است بیشتر باشد.

شما قطعاً در این مرحله حق خواهید داشت بپرسید: تغذیه مناسب چه ربطی به نکته مذکور دارد؟

و من هم خواهم گفت: باید حواسمان به مطالعه، یادگیری و تغذیه روحی‌مان باشد. به نظرم شباهت‌های این قسمت به تغذیه فیزیکی بسیار بیشتر از تفاوت‌های آن است. چرا حواسمان هست که این غذا با کدام غذا سازگار و با کدام یک ناسازگار است ولی در تغذیه روحی و معنوی به موارد ذکر شده فکر نمی‌کنیم؟ کتاب هم همانند هر غذای دیگری سازگاری و ناسازگاری دارد، هر کتابی را نمی‌شود با کتاب دیگر خواند، کتاب را هم مانند غذا باید هر وقت گرسنه شدیم استفاده کنیم.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۹
محسن رجب پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">