کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

چون شوم خاک رهش دامن بیفشاند ز من
ور بگویم دل بگردان، رو بگرداند ز من

پیام های کوتاه
  • ۱۲ فروردين ۹۵ , ۲۳:۵۸
    دنیا

جامعه دوست داشتنی

شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷ ق.ظ
خواهر یکی از رفقا پزشکی دانشگاه تهران خوانده و بعد از تمام شدن تحصیل همراه همسرش که او هم داروسازی را در همان دانشگاه گذرانده چندی است گرین کارت گرفته اند و در دانشگاه هاروارد ادامه تحصیل میدهند. تا اینجا فقط بیان مختصری از زندگی یک زن جوان ایرانی از طبقه تحصیل کرده است به اسم فاطمه. در ایران که بود به گفته برادرش که دوست بنده می باشد هر روز قبل از خروج از خانه حدودا نیم ساعت به آرایشش اختصاص میداد الان که حدودا یک سال است ساکن بلاد کفرند حجابی ندارد ولی فقط برای مهمانی رفتن آرایش میکند، یعنی ایشان دقیقا مثل ما که یک ربع به کلاس تازه از خواب بلند میشویم و با یک آب زدن به صورت می رویم دانشگاه الان شرایط ایشان هم در دانشگاه جدیدش اینگونه است، جالب بود که میگفت در آنجا اگر کسی همینطوری در جامعه آرایش کند به او به چشم دیگری! نگاه میکنند.
حال نکته مهمی ذهنم را درگیر کرده و آن هم اینکه چرا مادران بسیاری محجبه اند اما دختران نه!
اصلا چرا زن ها این همه آرایش میکنند برای حضور در اجتماع؟
چرا خانه داری و تربیت فرزند انقدر بی ارزش شده؟
در نظر من برای زن کاری مقدس تر از خانه داری و تربیت فرزند وجود ندارد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۲
محسن رجب پور

نظرات  (۴)

شاید برای چشم تو هم چشمی باشه
پاسخ:
شاید.
آره واقعا باید خجالت بکشیم که ایران از لحاظ استفاده از لوازم آرایشی مقام اولو تو جهان داره:|

اونوخ سازنده های همین مواد خودشون کمتر استفاده ای رو ازشون میکنن:|
پاسخ:
اگه اینجوری باشه که میگید این هم مصیبت بدتری است.
کار تربیت فرزند قطعا سخت و مقدسه و فقط یه ایثار گر میتونه اینکار رو انجام بده.
کار خانه داری هم تقریبا به همین صورت.
اما در هیچ کدام از اینها، در هیچ کدام، هیچ اجباری برای زن وجود نداره. زن باید هر کاری رو که علاقه داره انجام بده. نه کاری که جامعه اونو مجبور به انجامش میکنه. 
در رابطه با آرایش، من خودم کاملا مخالف آرایش، اون هم اینقدر زیاد هستم.
و در رابطه با حجاب، شاید به این دلیل که مادران عموما باز هم به دلیل اقتضای محیط و جامعه، مجبور به حجاب داشتن بودند. و اینکه حتی اگر مجبور نبوده اند، نتوانسته اند فلسفه حجاب رو به درستی برای دختران و پسران خود شرح بدهند.
خیلی از مسائلی که ما تو جامعه امروز میبینیم، قطعا به دلیل بی اطلاعی والدین از نحوه تربیت فرزنده . قطعا. (از نظر من).
و به همین دلیله که اصرار دارم نباید کسی رو محبور به خانه داری یا فرزند زایی و فرزند پروری کرد.
باید زن رو اول یک انسان دید.
پاسخ:
حرفتون درسته، قبول دارم.
به نظر من کار مهم یک زن که پرورش درست فرزنده الان توی جامعه جهانی که ایران هم جزئی از اونه کوچک شمرده شده و به همین دلیل گرایش عموم برای انجامش کم شده.
من با اجبار موافق نیستم اما با بازی خوردن مخالفم، مخالفم با اینکه چه مرد و چه زن به خاطر جو غالب جامعه بازی بخورن.
بازی خوردن درد بزرگیه که تعداد بسیار زیادی روزانه درگیرشن.
چه از طمع هاشون بازی میخورن چه از افراد و از دید کلی هم چه از شیطان.
۲۲ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۳۴ مصطفی موسوی
بزرگ ترین عامل هیزی بی ایمانی و بزرگترین عامل بی حجابی بی سوادیه !
پاسخ:
تا حدودی کلیتشو! قبول کردم، حالا باید ببینم جزئیاتش چین!
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">