کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

چون شوم خاک رهش دامن بیفشاند ز من
ور بگویم دل بگردان، رو بگرداند ز من

پیام های کوتاه
  • ۱۲ فروردين ۹۵ , ۲۳:۵۸
    دنیا

چرا موفق نباشیم؟

سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰ ب.ظ

 به نظرم شادی واقعی زمانی حاصل میشود که ما بدانیم برای چه به دنیا آمدهایم یعنی هدف زندگیمان چیست.
اگر توجه کنید متوجه میشویم ما در خیلی از برهههای زندگی شناگر خوبی نیستیم، مثل یک تخته چوب که در یک رودخانه افتاده با هر جریان آبی به این طرف و آن طرف سوق داده میشویم یعنی از خود برای حرکت ارادهای نشان نمیدهیم، زندگی در اجتماع هم به همین صورت است. از اینکه دیگران ما را منفعل خطاب کنند ناراحت میشویم، به نظر شما این شیوه زندگی انفعالی نیست؟
مطمئن باشید پشت هر حرکتی ارادهای، پشت هر ارادهای، تصمیمی و پشت هر تصمیمی یک هدفی نشسته که با تمام وجود طالب آن هستیم.
 ویژگی هدف: باید کاملاً روشن و شفاف باشد، یعنی آنقدر دلایل رسیدن به آن محکم است که اول و مهمتر از همه خودمان را قانع میکند.
یک تمرین، همین الان که متن را میخوانید ببینید: آیا هدف و جهت زندگیتان را اجتماع تعیین کرده یا خود آن را برگزیدهاید؟ 
هدف زندگی باید آنقدر محرک باشد که در انسان شور و نشاط ایجاد کند، از آن مهمتر باید تکلیف خودمان را با خودمان مشخص کنیم و برایمان حل شود چرا زندگی میکنیم.
به نظر من تفاوت افراد موفق در این است که آنها کاملا برای خود مشخص کردهاند دنبال چه میگردند،
پس چرا ما موفق نباشیم؟


برای پیدا کردن هدف یک روش من در آوردی! دارم به نام روش "سوال و جوابی"، امیدوارم بتوانم در پستهای آینده آن را بیان کنم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۹
محسن رجب پور

نظرات  (۱)

۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۶:۳۰ پرهون | Printemps
خیلی جالبه! برنامه امروز من این بود که اهدافمو بنویسم. این سری اما قراره برادرم اهدافم رو بخونه. اینکه اون بدونه اهدافم چیه باعث میشه من تلاشم رو مضاعف کنم تا کم نیارم.
پاسخ:
ولی من دوس ندارم کسی اهدافمو بدونه، مگر اینکه اون فرد خیلی آدم باظرفیت و نزدیکی باشه که فکر میکنم که برادرتون برای شما اینجوری باشن.
بعد از گفتن اهدافم به کسی احساس بدی بهم دست میده و برام از لحاظ تجربی ثابت شده وقتی نمیگم موفقترم. البته اینم به شما بگم وقتی هم در جواب طرف مقابلم که از اهدافم سوال میکنه نباید بگم که نمیگم، باید در واقع بپیچونمش. :)
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">