کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

چون شوم خاک رهش دامن بیفشاند ز من
ور بگویم دل بگردان، رو بگرداند ز من

پیام های کوتاه
  • ۱۲ فروردين ۹۵ , ۲۳:۵۸
    دنیا

بهینه کار کنیم...

يكشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۴۸ ب.ظ

یکی از دوستان اینگونه است، میگویند قبل از شروع به کار حساب میکند که مثلا درس آنالیز عددی چقدر وقت لازم دارم، بعد از صرف وقت مدنظر برای آن، دست از تلاش بر داشته و کار بعدی را شروع میکند، حتی شدت عمل به گونهای است که نتیجهاش مهم نیست.

نکته در این است  :تلاش در یک مدت زمان معقول

 چون زندگی او فقط به همین درس یا کار محدود نمیشود که تمام آن را برایش صرف کند
هر چیزی هزینهای دارد بعد از پرداخت لازم نیست بیشتر بپردازیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۰
محسن رجب پور

نظرات  (۵)

سلام اقا محسن
به نظرم ایده ی خوبیه..
یاد "قانون پارکیسنون" افتادم ، قانون مدیریتی / منایع انسانی که این نکته رو تایید میکنه : «هر کار به اندازه زمانی که برای آن تخصیص داده شده طول می‌کشد.»  به عبارت خودمونی کارو هرچقدر لفت بدی طول میکشه ،، کاری که یه نصفه روز براش وقت میزاری میتونی اولش بگی زمانش دوساعته و توی دوساعت جمعش کنی
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86_%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%86
البته مزایای دیگه هم داره
1. درگیر کمالگرایی افراصی و وسواس ش نمیشی ، که اینوریش کنم ، اونوریش کنم و دست آخر برگردی سر جای خودش..
2.  باتوجه به قانون  20  80  زودتر و بهتر به هدف میرسی ، باقی دورچینی که سرعتت رو کم میکنه
(نکته ی جالبی بود . مخصوصا تلنگری برای خودم که روی هرکاری زوم میکنن و کمالگرا هستم . یه مدت باید جمله ی دوستت رو اویزه گوش کنم ، بنظرم مفیده . مرسی  )
پاسخ:
سلام حسین آقا 
این مطلب و کارش برای منم خیلی جالب بود، چون منم درگیر این مشکل هستم که کارها رو برای خودم کشدار میکنم. یعنی هدفم جیزی جز بهترین عملکرد نیست ولی بعضی وقتا بیشتر از ارزش اون کار روش زمان صرف میکنم.
این قانون پارکینسون هم برام جالبه تا حالا نشنیده بودم، خوشحال شدم که معرفیش کردید به من.
ممنون از لطفتون
موفق باشید.

۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۱:۴۹ مصطفی موسوی
نه نظری ندارم راستش
به عنوان پیشکسوت بهت میگم کد امنیتی موقع نظر دادن رو بردار! (برای راحتی مخاطب)
تو تنظیمات پیداش میکنی
پاسخ:
سلام
ممنون. حتما
سلام
به به ، ورود شما به عرصه ی ! وبلاگ نویسی رو تبریک میگم!
ایشالا که از این فضا خوشتون بیاد و ادامش بدین :)
پاسخ:
سلام خیلی ممنون از لطفتون
انشاءالله که مفید باشه و باعث نوشدن.
به عنوان یک آماتور خوشحال میشم از راهنمایی‌های شما و بچه‌های حرفه‌ای استفاده کنم.
۱۰ آبان ۹۴ ، ۲۳:۴۰ مصطفی موسوی
مث من عمل میکنه پس :)))
پاسخ:
دقیقا فیت خودته :)
در مورد درست یا غلط بودن این نوع نگاه نظری نداری؟
۱۰ آبان ۹۴ ، ۲۱:۱۱ محسن موسایی داریان
سلام
خوشحالم که تو هم شروع کردی
این حرف ذو به محمدرضا بزن که به تعادل بین کار و زندگی کلا اعتقاد نداره :))
پاسخ:
سلام
منم فعلا اعتقادی ندارم :)
آما روش زندگیش به قول خودم خیلی "قابل تأمله"

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">