کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

کاسه‌ی زَر

... خیز و در کاسه‌ی زَر آب طربناک انداز

چون شوم خاک رهش دامن بیفشاند ز من
ور بگویم دل بگردان، رو بگرداند ز من

پیام های کوتاه
  • ۱۲ فروردين ۹۵ , ۲۳:۵۸
    دنیا

کار خوبی که تا عید می توانیم انجام دهیم

سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ق.ظ

معمولاً زمانی که صحبت از عید و سال نو و موضوعاتی از این دست می‌شود،  همه ما حسی ناخودآگاه داریم که صدای تغییر در ما طنین می‌اندازد و دوست داریم امسال با سال‌های قبل متفاوت باشد و تغییرات چشمگیری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

اما اگر با خودمان رو راست باشیم، به احتمال زیاد خواهیم یافت که هیچ سالی، فرق قابل توجهی با سال گذشته ندارد و این یک روال طبیعی است که دائماً تکرار می‌شود. 

در ادامه من دو پیشنهاد کوچک برای بهبود حداکثری سال آینده دارم که اگر دوست داشتید خوشحال می‌شوم به آنها نگاهی بیندازید:

۱. مشکلات تکرار شونده را بیابید و ریشه آنها را پیدا کنید.

مشکلات تکرار شونده، مشکلاتی هستند که دائما در زندگی ما رخ می‌دهند و باعث می‌شوند که جایی از کار یا زندگی ما به مشکل بخورد. شاید به عنوان اولین گام بد نباشد که فهرست مشکلات تکرار شونده زندگی خود را پیدا کنیم و ببینم ریشه اصلی آنها چیست و چطور می‌توانیم آنها را مدیریت کنیم؟

تا زمانی که رفتار یا نگرش ما تغییر نکند، هیچ چیزی در زندگی ما تغییر نخواهد کرد چون عوامل بیرونی، بازتاب رخدادهای درونی هستند.

۲. ترس‌های مانع شونده خود را مشخص کنید و از آنها بگذرید

شاید بهترین کاری که می‌توانیم برای سال آینده انجام دهیم این باشد که ترس‌های بزرگ خود را که باعث می شوند به خواسته‌های خود نرسیم، مشخص کنیم و ببینیم که چطور می‌توانیم از سد این موانع عبور کنیم؟

یادمان باشد که ترس‌های ما، تابلوهای راهنمایی هستند که به ما می‌گویند برای رشد و تعالی باید از کدام سمت حرکت کنیم.

پس همین الان برای رفع ترس‌های بزرگتان اقدام کنید.


منبع: آموزش سخنرانی و فن بیان

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۴
محسن رجب پور

تصمیم

خودکنترلی

عادت

نظرات  (۶)

سلام مهندس :)

ممنونم واسه دوتا پیشنهادت ، اولی رو باید روش فک کنم ، اما دومی رو ... یکی از ترس های بزرگ زندگیم رو دارم باهاش روبه رو میشم ، ایشالا به زودی برطرف میشه :)
دمت گرم :)

+ روزت پساپس مبارک :)
پاسخ:
سلام
ممنون از این همه انرژی، هم وبت و هم جملاتت. :)
به امید بر طرف شدن ترس های بی مورد زندگیمون!

موفق سربلند باشی.
سلام آقا محسن.

والا چه عرض کنم؟ به نظرم خواندن اشعار خوب معاصر ممکنه کمک کنه. اشعاری که در عین استواری، زبان ساده دارند. بعضی شعرهای افرادی مثل قیصر امین پور، محمدکاظم کاظمی، و محمدمهدی سیار به نظرم این طورند. شعرهای فاضل نظری هم همین طور.

خودم شاید کم تر شعری رو به نیت حفظ کردن خوندم. ولی برخی اشعار رو این قدر دوست داشتم و خوندم که حفظ شدم!

شنیدن هم به نظرم موثره. الآن اهل موسیقی نیستم؛ ولی زمانی که شجریان و همایون (پسر شجریان) و افتخاری و... رو گوش می دادم، خیلی از اشعارشون رو ـ باز هم بدون قصد حفظ کردن ـ حفظ می شدم.

البته یه نکته هم هست و اون تفاوت ذوق افراده. مثلا یادمه که ریاضی یک رو با بدبختی پاس کردم! که احتمالا شما به راحتی انجام دادید. در مورد ادبیات هم این مهمه. برای بعضی زحمت بیشتری نیازه.

ببخشید اگه حرف به درد بخوری نداشتم.
پاسخ:
مهدی جان دستت درد نکنه.
ممنون خیلی لطف کردید.
۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۴۳ محمد جهانگیری فرد
درود بر شما 
و موفقیت روز افزون
سلام
کی عید می رسد که تکانی دهم به خویش
هر گوشه از اتاق دلم تار بسته است...

شاعرش رو نمی شناسم متاسفانه!
پاسخ:
مهدی جان یک سوالی دارم:
من شعر زیاد میخونم بیشترش کلاسیکه، اما یک خصلتی دارم اونم اینکه زیاد نمی تونم این ابیاتو حفظ کنم، به نظرت راه حلش چیه؟

بله

ولی عملی کردنش خیلی وقت میبره

باید بخوای که بشه

خوشبحال هرکی که بتونه تاعید بتونه عملیش کنه

اونه که برد کرده

پاسخ:
بله حق با شماست.
اولین نکته این است که به این نتیجه قلبی رسیده باشیم که برای بهبود وضعیت فعلی باید تغییری در خودمان ایجاد کنیم. یعنی اول تکلیفمان را با خودمان روشن کرده باشیم.
میدانم که این حرفها خیلی کلیشه ای شده ولی بر این باورم که باید در مرحله اول به خودم یادآوری کرده باشم و در گام بعدی شاید این مسائل به درد کسی بخورد.
این قضیه برای خودم پیش آمده که با خواندن متنی جرقه های قابل قبولی در ذهنم بوجود آمده اند.

پیشنهادای خوبیه

پاسخ:
مهم اینه که عمل کنیم.
خداکنه موفق باشیم یک تغییر مثبتی ایجاد کنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">